Text Analytics and Sentiment Mining Using SAS®

Dauer

Text Analytics and Sentiment Mining Using SAS®

SAS Institute GmbH
Logo von SAS Institute GmbH

Tipp: Haben Sie Fragen? Für weitere Details einfach auf "Kostenlose Informationen" klicken.

Startdaten und Startorte

Es gibt keine bekannten Startdaten für dieses Produkt.

Beschreibung


The proliferation of textual data in business is overwhelming. Unstructured textual data are being constantly generated via call center logs, e-mails, documents on the Web, blogs, tweets, customer comments, customer reviews, and so on. While the amount of textual data are increasing rapidly, businesses' ability to summarize, understand, and make sense of such data for making better business decisions remain challenging. No marketing or customer intelligence program can be effective today without thoroughly understanding how to analyze textual data. Emphasizing practical skills as well as providing theoretical knowledge, this hands-on course takes a comprehensive look at how to organize, man…

Gesamte Beschreibung lesen

Frequently asked questions

Es wurden noch keine Besucherfragen gestellt. Wenn Sie weitere Fragen haben oder Unterstützung benötigen, kontaktieren Sie unseren Kundenservice.

Noch nicht den perfekten Kurs gefunden? Verwandte Themen: SAS, Business Intelligence (BI), Data Science, Data Warehouse und Minitab.


The proliferation of textual data in business is overwhelming. Unstructured textual data are being constantly generated via call center logs, e-mails, documents on the Web, blogs, tweets, customer comments, customer reviews, and so on. While the amount of textual data are increasing rapidly, businesses' ability to summarize, understand, and make sense of such data for making better business decisions remain challenging. No marketing or customer intelligence program can be effective today without thoroughly understanding how to analyze textual data. Emphasizing practical skills as well as providing theoretical knowledge, this hands-on course takes a comprehensive look at how to organize, manage, and mine textual data for extracting insightful information from large collections of documents and using such information for improving business operations and performance.

Voraussetzungen
Some experience with SAS and SAS Enterprise Miner is useful, but it is not mandatory. No experience with text analysis is necessary.

Zielgruppe
Business analysts, web analysts, BI professionals, customer intelligence professionals, data analysts, market researchers, marketing analysts, social media analysts, text analysts, and data miners who want to learn how to effectively use text data to generate customer insights and to understand and predict customer sentiments

Module
SAS Enterprise Miner, SAS Text Analytics, SAS Text Miner, SAS Sentiment Analysis Studio

Kursinhalte
  • Definition, History, and Architecture of Text Analytics
  • Taxonomy, Basic Theory, and Pre-Processing of Text Data
  • Classification and Entity Extraction from Text
  • Feature Selection, Dimensionality Reduction, SVD in Text Analytics
  • Clustering, Associative Networks, and Predictive Modeling in Text Analytics
  • Definition and History of Sentiment Mining
  • Data Mining, Natural Language Processing, and Hybrid Methods of Sentiment Analysis


Referent
This course will be held by Goutam Chakraborty, Ph.D., professor of marketing and founder of the SAS and Oklahoma State University Data Mining Certificate Program.

zurück...

Werden Sie über neue Bewertungen benachrichtigt

Es wurden noch keine Bewertungen geschrieben.

Schreiben Sie eine Bewertung

Haben Sie Erfahrung mit diesem Weiterbildung? Schreiben Sie jetzt eine Bewertung und helfen Sie Anderen dabei die richtige Weiterbildung zu wählen. Als Dankeschön spenden wir € 1,00 an Stiftung Edukans.

Es wurden noch keine Besucherfragen gestellt. Wenn Sie weitere Fragen haben oder Unterstützung benötigen, kontaktieren Sie unseren Kundenservice.

Bitte füllen Sie das Formular so vollständig wie möglich aus

Anrede
(optional)
(optional)
(optional)
(optional)
(optional)
(optional)

Haben Sie noch Fragen?

(optional)
Damit Ihnen per E-Mail oder Telefon weitergeholfen werden kann, speichern wir Ihre Daten.
Mehr Informationen dazu finden Sie in unseren Datenschutzbestimmungen.